Algemeen
Wij versturen digitale acceptgiro's voor uw maandelijkse huurbetaling. Ook versturen wij digitale betalingsherinneringen. U kunt er dus voor kiezen om uw acceptgiro niet meer per post, maar per e-mail te ontvangen. Zo betaalt u eenvoudig en snel online uw huur via iDEAL.
Hoe weet ik zeker dat de acceptgiro echt door Portaal verstuurd is?
Helaas komt het steeds vaker voor dat criminelen naar uw persoonlijke gegevens 'vissen': ook wel phishing genoemd. Het lijkt dan alsof u een mail van Portaal ontvangt, maar eigenlijk probeert iemand met kwade bedoelingen uw gegevens te achterhalen, met vaak als doel u geld afhandig te maken. Wij vinden het belangrijk u hierover te informeren zodat u dit kunt voorkomen.
Tips om te voorkomen dat u slachtoffer wordt van phishing
- U ontvangt altijd eerst een aankondiging dat u uw acceptgiro per e-mail van ons gaat ontvangen of dat u hiervoor kunt kiezen. De aankondiging zit bij uw maandelijkse acceptgiro die u per post ontvangt.
- Controleer de afzender van de e-mail. Wij mailen u alleen met e-mailadressen die eindigen op @portaal.nl.
- Uw naam, adres en huurbedrag staan duidelijk in de digitale acceptgiro vermeld. Check altijd of het bedrag dat u moet betalen overeenkomt met uw werkelijke huurprijs.
- Als u in de e-mail op de oranje knop 'betaal uw huur' klikt, opent in uw browser de betaalpagina. Controleer voor u betaalt de URL in de adresbalk van uw browser. Die begint altijd met 'https://betalen.portaal.nl' en u ziet er een slotje voor staan. Dit betekent dat de verbinding beveiligd is. Daarna selecteert u uw bank en komt u in de beveiligde omgeving van uw bank terecht om de betaling te doen.
- Twijfelt u? Neem contact op met onze klantenservice. Zij kunnen u met zekerheid zeggen of de e-mail daadwerkelijk van ons afkomstig is.