Leefbaarheid

Naast het zorgen voor goede woningen, zetten wij ons ook in voor veilige, schone en gezellige wijken. Dit noemen we leefbaarheid.
Kijk op deze pagina voor een compleet overzicht van wijkbeheerders en wanneer u er terecht kunt. U kunt zoeken op naam van uw wijk of naam van uw wijkbeheerder. 

Veel gevraagd over Leefbaarheid

Mijn wijk of buurt gaat achteruit. Wat doet Portaal om te zorgen dat wij hier veilig en prettig kunnen wonen?

Wij vinden het belangrijk dat u prettig en veilig kunt wonen in uw wijk. Heeft u het idee dat uw wijk achteruit gaat? Probeer eerst zelf een oplossing te zoeken, eventueel samen met anderen uit de buurt. Lukt dit niet, dan kan de beheerder leefomgeving u verder helpen. Die kunt u bereiken via onze klantenservice.

De schoonmaker heeft mijn gebouw niet goed schoongemaakt. Wat kan ik doen?

Als u vindt dat de schoonmaker in uw complex niet goed heeft schoongemaakt, kunt u dit laten weten aan uw beheerder leefomgeving. Die zal dit dan verder afhandelen.

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

De flat is vies en er ligt veel afval. Wat doet Portaal daar aan?

Vindt u dat uw portiek, galerij of trappenhuis niet schoon genoeg is? Heeft u het idee dat de schoonmaker zijn werk niet goed doet, of dat uw buren het niet netjes houden? Bespreek dit dan met elkaar.

Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat doet een beheerder leefomgeving?

De beheerder leefomgeving (ook wel buurt- of wijkbeheerder genoemd) geeft informatie aan huurders en ziet erop toe dat algemene ruimten in complexen en wijken schoon, heel en veilig zijn. Bij vragen over deze zaken kunt u bij uw wijkbeheerder terecht.
Tevens onderhoudt de buurtbeheerder de contacten met belangrijke partners in uw wijk om te zorgen dat u er zo prettig mogelijk kunt wonen. Dit zijn bijvoorbeeld de gemeente, het buurtteam en de wijkagent.

De meeste beheerders proberen tijd te maken om bij nieuwe huurders aan te bellen om kennis te maken. Hij of zij vertelt u over het gebouw, de huishoudelijke regels en andere zaken die spelen.

U kunt uw beheerder leefomgeving bereiken via onze klantenservice.

Wie is mijn beheerder leefomgeving en wanneer kan ik er terecht?

Kijk op deze pagina voor een compleet overzicht van wijkbeheerders en wanneer u er terecht kunt. U kunt zoeken op naam van uw wijk of naam van uw wijkbeheerder.

Er is bij mijn huis graffiti op de muur gespoten. Gaat Portaal dat weghalen?

Graffiti kunt u melden bij uw beheerder leefomgeving, via de klantenservice.
Die gaat kijken wat wij hier aan kunnen doen.

De ondergrondse vuilcontainer gaat niet meer dicht. Wat nu?

Gaat een ondergrondse vuilcontainer niet meer dicht? Neem dan contact op met uw gemeente.

Ik heb overlast van ongedierte, wat kan ik doen?

Wordt de overlast van ongedierte veroorzaakt in uw eigen woning of in de openbare ruimte?

Meer vragen (3)

Vertalen / Translate