Mijn verwarming werkt niet. Wat moet ik doen?
Algemeen
Hiervoor kunt u via MijnPortaal een reparatieverzoek indienen.
Heeft u centrale verwarming? Dan is het belangrijk dat u weet hoe u de ketel goed gebruikt. De waterdruk moet tussen de 1 en 2 bar zijn en de radiatoren moet u af en toe ontluchten. Het onderhoud van de verwamingsketel doen wij voor u. Hiervoor komt een bedrijf 1 keer per jaar of 1 keer in de 2 jaar bij u langs.
Hiervoor kunt u via MijnPortaal een reparatieverzoek indienen.
Als uw cv-ketel niet goed meer werkt, kan een monteur van het verwarmingsbedrijf bij u langskomen. Wilt u hiervoor een afspraak maken? Meld de reparatie via MijnPortaal, dan ontvangt u direct de contactgegevens van het verwarmingsbedrijf in uw regio.
Het verwarmingsbedrijf probeert altijd eerst de cv-ketel te maken. Lukt dit niet, omdat de ketel heel erg slecht is en moet worden vervangen, dan geven ze dit aan ons door.
Portaal beoordeelt dan of u een nieuwe cv-ketel krijgt en laten dit aan u weten.
Voor het bijvullen of ontluchten van uw cv installatie heeft Portaal een informatiefilm. Kijk hiervoor bij de klustips.
Elke drie jaar bekijkt Portaal het contract met het bedrijf. Dit betekent dat het bedrijf kan wisselen.
Wilt u weten welk bedrijf op dit moment het onderhoud aan uw cv-ketel doet? Vul dan op deze pagina uw postcode en huisnummer in. Of log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Kies voor 'Binnen (in of aan) de woning', daarna 'Installaties' en ten slotte 'Warmte (CV-ketel)'. U ziet dan direct de contactgegevens van het verwarmingsbedrijf in uw regio.
Wilt u weten wanneer het verwarmingsbedrijf u cv-ketel schoonmaakt? Op de cv-ketel staat meestal een sticker met het telefoonnummer van het verwarmingsbedrijf. U kunt naar dat telefoonnummer bellen.
Zit er geen sticker op uw cv-ketel? Neem dan contact op met onze klantenservice.