Mijn verwarming werkt niet. Wat moet ik doen?
Algemeen
Hiervoor kunt u via MijnPortaal een reparatieverzoek indienen.
Heeft u centrale verwarming? Dan is het belangrijk dat u weet hoe u de ketel goed gebruikt. De waterdruk moet tussen de 1 en 2 bar zijn en de radiatoren moet u af en toe ontluchten. Het onderhoud van de verwamingsketel doen wij voor u. Hiervoor komt een bedrijf 1 keer per jaar of 1 keer in de 2 jaar bij u langs.
Hiervoor kunt u via MijnPortaal een reparatieverzoek indienen.
Als uw cv-ketel niet goed werkt, kan een monteur van het verwarmingsbedrijf langskomen. Wilt u een afspraak maken? Meld de reparatie via MijnPortaal. U krijgt dan de contactgegevens van het verwarmingsbedrijf in uw regio.
De monteur probeert eerst de cv-ketel te maken. Als dit niet lukt omdat de ketel te slecht is, geeft de monteur dit door aan ons. Portaal beslist dan of u een nieuwe cv-ketel krijgt en laat dit aan u weten.
Voor het bijvullen of ontluchten van uw cv installatie heeft Portaal een informatiefilm. Kijk hiervoor bij de klustips.
Elke drie jaar bekijkt Portaal het contract met het verwarmingsbedrijf. Dit betekent dat het verwarmingsbedrijf kan wisselen.
Wilt u weten welk verwarmingsbedrijf het onderhoud aan uw cv-ketel doet? Of welk verwarmingsbedrijf uw cv-ketel schoonmaakt? Vul dan op deze pagina uw postcode en huisnummer in, of log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Kies voor ‘In of aan uw woning’, klik daarna op 'verwarmingsketel/geiser/boiler', klik nog een keer op 'verwarmingsketel/geiser/boiler' en maak uw keuze. U ziet dan direct de naam en het telefoonnummer van het verwarmingsbedrijf in uw regio. Die gegevens staan meestal ook op een sticker op de cv-ketel. Ziet u geen naam en telefoonnummer van het verwarmingsbedrijf en vindt u geen sticker? Neem dan contact op met onze afdeling Bewonerscontact.