Verwarming

Heeft u centrale verwarming? Dan is het belangrijk dat u weet hoe u de ketel goed gebruikt. De waterdruk moet tussen de 1 en 2 bar zijn en de radiatoren moet u af en toe ontluchten. Het onderhoud van de verwamingsketel doen wij voor u. Hiervoor komt een bedrijf 1 keer per jaar of 1 keer in de 2 jaar bij u langs.

Veel gevraagd over Verwarming

Mijn verwarming werkt niet. Wat moet ik doen?

Algemeen

Hiervoor kunt u via MijnPortaal een reparatieverzoek indienen.

Kan ik een nieuwe cv-ketel krijgen?

Algemeen

Als uw cv-ketel niet goed meer werkt, kan een monteur van het verwarmingsbedrijf bij u langskomen. Wilt u hiervoor een afspraak maken? Meld de reparatie via MijnPortaal, dan ontvangt u direct de contactgegevens van het verwarmingsbedrijf in uw regio.

Het verwarmingsbedrijf probeert altijd eerst de cv-ketel te maken. Lukt dit niet, omdat de ketel heel erg slecht is en moet worden vervangen, dan geven ze dit aan ons door.

Portaal beoordeelt dan of u een nieuwe cv-ketel krijgt en laten dit aan u weten.

Ik wil mijn cv installatie bijvullen/ ontluchten, hoe doe ik dat?

Algemeen

Voor het bijvullen of ontluchten van uw cv installatie heeft Portaal een informatiefilm. Kijk hiervoor bij de klustips.

Wie onderhoudt en repareert mijn CV-ketel en maakt de ketel schoon?

Algemeen

Elke drie jaar bekijkt Portaal het contract met het verwarmingsbedrijf. Dit betekent dat het verwarmingsbedrijf kan wisselen.

Wilt u weten welk verwarmingsbedrijf het onderhoud aan uw cv-ketel doet? Of welk verwarmingsbedrijf uw cv-ketel schoonmaakt? Vul dan op deze pagina uw postcode en huisnummer in, of log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Kies voor ‘In of aan uw woning’, klik daarna op 'verwarmingsketel/geiser/boiler', klik nog een keer op 'verwarmingsketel/geiser/boiler' en maak uw keuze. U ziet dan direct de naam en het telefoonnummer van het verwarmingsbedrijf in uw regio. Die gegevens staan meestal ook op een sticker op de cv-ketel. Ziet u geen naam en telefoonnummer van het verwarmingsbedrijf en vindt u geen sticker? Neem dan contact op met onze afdeling Bewonerscontact.